Veidekke slår et slag for yrkesfag

Arbeid av Dinamo

Veidekke ønsker at flere unge skal velge yrkesfag. Kampanjen skal inspirere ungdom som liker å bygge til å fortsette med det.

Søkertallene til yrkesfag har gått ned de siste årene. Dette er alvorlig for Veidekke, som er avhengig av dyktige fagarbeidere. Nå tar de et tak for alle som elsker å bygge. Kampanjen henvender seg både til foreldrene og ungdommen.

– Vår bransje er avhengig av kompetent arbeidskraft, også fagarbeidere. Vi skal bygge landet, og vi ønsker å gjøre det med våre egne fast ansatte fagarbeidere fordi vi ser at det over tid både er mer effektivt og gir bedre sikkerhet. Derfor ønsker vi at norsk ungdom søker seg til bygg- og anleggsnæringen, sier Veidekkes kommunikasjonsdirektør Grete Ingeborg Nykkelmo.

Dinamo har laget en bred kampanje med mange innholdselementer.

– Vi har utviklet en kampanje som skal inspirere og informere. Mange ungdom og deres foreldre sier de har for lite informasjon om yrkesfag og hvordan utdanningsløpet er lagt opp. Dette skal denne kampanjen gi dem svar på, sier Henning Brikt Andersen i Dinamo.

Kampanjefilmen er produsert av Tangrystan med Andrea Eckerbom på regi. Kampanjesiden www.byggfremtiden.no er bygget opp med mye tekst- og videoinnhold knyttet til skoletiden, hverdagen som lærling, myter knyttet til yrkesfag og fremtidsmuligheter i bygg- og anleggsbransjen. 

Kampanjen har dessuten fått bred oppmerksomhet i media med dekning blant annet i NRK, Aftenposten og TV2.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.