7,6 sekunders-kampanje fra Volkswagen

Arbeid av TRY

Premisset er enkelt. Passat GTE gjør unna 0-100 på 7,60 sekunder. Klarer du å stoppe en klokke på akkurat den tiden, kan du vinne bilen.

Aktiviteten foregår på den spesialutviklede kampanjesiden: GTE.no. Kampanjen er laget av Try og APT. Alt av filmer og animasjoner er laget av APT Motion.

På litt over en uke har over 100.000 vært inne og spilt, og folk har trykket på Start/Stopp-knappen over 2 millioner ganger! 

– Det er nok en litt avhengighetsskapende greie. Det er ikke lett å gi seg hvis man bare er noen hundredeler unna, sier AD i Try, Karin Lund.

Det er også litt av poenget. Hver gang folk starter klokken, spilles det av en liten filmsnutt som viser bilen som akselerer og en produktfordel. Jo flere ganger man forsøker, desto flere «features» får man dermed med seg. 

For å promotere aktiviteten er det laget bannere, Facebook- og Instagram-poster, Adshells og reklamefilmer – noen av dem selvfølgelig 7,6 sekunder lange. 

– Vi måtte gjøre en spesialavtale med TV2 for å få til dette. 7,6 sekunders reklamefilmer er ikke «hyllevare» for TV-kanalene, sier Kreativ Leder i Try, Øystein Halvorsen.

– Vi er veldig fornøyd med responsen så langt sier markedssjef i Volkswagen, Tor Anton Bjørge.  – Vi oppnådde helt fantastiske tall med «Ladeappen» og «Stolleken», men nå ser det ut til at årets kampanje kan gjøre det minst like bra. 

For å øke vinnersjansene, kan du dele kampanjen på Facebook og bestille prøvekjøring hos forhandler. Allerede etter litt over en uke har 8.000 bestilt prøvekjøring.

Lyst til å vinnebil? Prøv deg på GTE.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.