Si hei til Volvo V

Arbeid av JCP Ignite

Bilmerket Volvo Cars kommer i disse dager med Norges første kunstig intelligens-kampanje, utviklet av JCP Ignite.

Denne helgen lanserte Volvo Cars Norway sin nye intelligente bilmodell Volvo V90 med en markedsføringskampanje utenom det vanlige. Lanseringen er sentrert rundt en app med navnet «V», der potensielle bilkjøpere kan snakke, diskutere og til og med flørte med den nye bilen. Reklamebyrået JCP Ignite står bak kampanjen, som er Norges første reklamekampanje basert på kunstig intelligens. 

– Vi er opptatt av å ligge i tet når det gjelder innovasjon og teknologiutvikling, og med «V» gjør vi dette også i vår markedsføring. På samme tid er vi opptatt av å skape en nær og personlig relasjon mellom Volvo Cars og bileiere. Kampanjeideen traff blink på begge disse elementene, og da vi fikk presentert ideen trengte vi knapt betenkningstid, sier Philip Nordahl, marketingdirektør i Volvo Cars Norway.

Paul Little, kreativ leder i JCP Ignite, mener kunstig intelligens vil bli benyttet mer og mer i reklame i årene som kommer.

– Reklame handler om å nå mennesker, og for å klare det må man vite hva de bryr seg om. Bransjen må utvikle seg i takt med samfunnet, og med stadig ny teknologi får man nye og bedre måter å nå mennesker på. Kunstig intelligens har fascinert lenge, og blir stadig mer utviklet. I tråd med denne utviklingen vil flere også få øynene opp for mulighetene det gir for markedsføring, sier han.

Møt «V»

Når du snakker med appen hører du stemmen til den nye bilmodellen Volvo V90. Gjennom samtaler bygger dere en relasjon, ut i fra hvor mye du selv legger i forholdet.

Jarle Ring, konsulent i JCP Ignite, forteller at appen i løpet av kampanjeperioden vil velge den brukeren hun selv kommer best overens med, som da vinner en splitter ny Volvo V90.

– Det er utrolig gøy at Volvo Cars vil gå i bresjen for denne nye typen markedsføring. Volvo Cars er en av de fremste teknologiinnovatørene i bransjen, og det er naturlig at de ligger foran i den internasjonale utviklingen.

Kampanjen ble sniklansert i Aftenposten allerede i forrige uke, og har mottatt enorm interesse fra folk som ønsker å prøve ut dette selv. Vil du vite mer om V, eller kanskje bli kjent med henne selv? Besøk https://snakkmedv.no/.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.