Superhipp McDonald's-lansering

Arbeid av NORD DDB

Det siste tilskuddet i det store universet av gourmetburgere, eller «hipsterburgere» om du vil, kommer fra McDonald’s.

I den forbindelse har DDB i samarbeid med Motion Blur kokt i hop en reklamefilm om den nye burgeren: Homestyle Fresh.

Filmen er en del av en større kampanje for å lansere konseptet Homestyle, en serie helt nye gourmet hamburgere med ekstra fokus på gode råvarer og nye smaker.

– Ideen bak filmen var å leke litt med hipster-universet, og vi liker tanken på at når også McDonald’s begynner å selge såkalte hipsterburgere, så vil alle i Norge umiddelbart bli 10 ganger hippere. Vi takker både Motion Blur og McDonald’s for et strålende samarbeid, sier Even Moseng, kreatør i DDB.

– Bakgrunnen for lanseringen er at nye aktører har banet vei for større burgere med mer kjøtt og mer smak. Det ønsker også våre egne kunder seg, både som variasjon på det de vanligvis spiser, men også som potensielt nye favorittburgere, sier Mari Husby, senior marketing manager i McDonald’s. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.