På karrieredagen Til Westerdals Oslo ACT møter studentene potensielle arbeidsgivere fra ulike bransjer. Over 50 bedrifter kjemper om studentenes oppmerksomhet. For å vinne kampen arrangerte Dinamo Verdens korteste pitch. En konkurranse hvor studentene kunne pitche seg selv på et visittkort og slik vinne lønnet engasjement hos Dinamo.
Studentene måtte velge å pitche til kun én av fagavdelingene hos Dinamo. Redaksjon, Reklame, Digital, Design eller PR. Slik ble studentene nødt til å demonstrere kreativitet og i tillegg reflektere over hva de ønsker å jobbe med. De ble også kjent med Dinamos fagområder.
Ifølge byrået var konkurransen en braksuksess.
– Dinamo fikk mest oppmerksomhet og oppslutning av alle stands. Til tross for at andre fristet med håndbrygget kaffe, VR, heliumballonger, sukkervarer og Pola-brus. Studentene tok oppgaven på alvor, konsulterte fagrepresentantene fra Dinamo og brukte god tid. Til tider var engasjementet og pågangen så stor at flere tok i bruk nabostands for å delta, forteller byrået.
Resultatet ble 89 kreative visittkort. Etter flere runders juryering, vant til slutt Julia Baulin, som nå går i andreklasse på Grafisk Design.
– Dette er utrolig gøy! Jeg gleder meg til å lære mye nytt og bli kjent med menneskene hos Dinamo, sier Julia Baulin.
Involverte byråer
Dinamo AS