Kan bare lages på Stranda

Arbeid av McCann Oslo

Strandaskinke er natur, historie og kultur oppsummert i en merkevare av høy kvalitet.

Strandaskinke har lenge vært Norges mest spiste spekeskinke, og det ikke uten grunn. Klimaet på Stranda ga godt grunnlag for speking av mat allerede for over 100 år siden, og den tradisjonen er folk på Stranda fremdeles veldig stolte av. 

– Da vi skulle lage en profilfilm for Strandaskinke var det nettopp dette poenget vi ville framheve, sier rådgiver Bjørn Erling Solberg i McCann. 

Hilde Sorken, markedssjef i Stranda, sier seg enig. 

– Vi har sagt til byrået at vi ikke kan flytte produksjonen til et annet sted og få til akkurat samme smak på skinken. Dette er ikke en hvilken som helst skinke, dette er natur, historie og kultur oppsummert i en merkevare av høy kvalitet. Det har byrået tatt tak i og dramatisert på en måte vi er veldig fornøyd med. 

Vestlandet er jo mye fjord og fjell, men mellom havnivå og fjelltopper er det mye flott natur som man kanskje ikke umiddelbart tenker på. Det å illustrere fuktens reise fra fjorden til den møter vindene i Sunnmørsalpene tenkte vi kunne bli en fin konkretisering av modningsforholdene, oppsummerer kreatørene Stian Birkelid og Jan Petter Ågren


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.