Olsenbanden kuppet mobilspillverdenen

Arbeid av Hyper

Mobilspillet «Olsenbanden og jakten på utbytte» gikk rett inn på topplistene etter stjernelansering med Norges største gamer, Joachim «Noobwork» Haraldsen.

Spillet, som er en del av Gjensidiges kundeutbyttekampanje, ble lastet ned mer enn 14.000 ganger kun i løpet av de første dagene, og gikk med det rett inn på førsteplass for gratisspill i Norge i Appstore. Spillet er nå lastet ned over 47.000 ganger.

Til lanseringen hadde Gjensidige fått med seg landets største gamer Joachim Haraldsen, bedre kjent som Noobwork.

– Dette er et herlig spill, og det var veldig gøy å få være med på lanseringen. Det er utrolig morsomt lagd, du kan tydelig se Egon, Benny og Kjells særtrekk i dette retrouniverset, sier han.

For syvende år på rad deler forsikringsselskapet Gjensidige ut utbytte til kundene, og også i år er det de folkekjære karakterene fra Olsenbanden som fronter kampanjen.

– Det er morsomt å se at Olsenbanden fenger så godt også som 8-bitsspill. Vi visste vi måtte fornye utrykket for å oppnå ønsket effekt, og i årets kampanje vektla vi derfor digitale virkemidler for å nå særlig de yngre målgruppene. Gjennomsnittstiden som er brukt i spillet er nærmere fire minutter, noe som er veldig høyt, sier markedssjef i Gjensidige, Gro Grotle.

Grotle viser til at det er viktig å bygge kunnskap blant de unge om Kundeutbytte.

– Det at Gjensidiges overskudd deles med kundene er noe som naturligvis gir positivt utslag ved valg av forsikringsselskap, og selv om unge kunder tradisjonelt har mindre og færre forsikringer er det mange som kan få kundeutbytte, sier Grotle.  

Rådgiver i Hyper, Trine Weidal sier interaktive merkevareopplevelser som målgruppen selv oppsøker, og som de frivillig engasjerer seg i, gir meget god kommunikasjonseffekt.

– «8-bit» er en av de største spilltrendene akkurat nå, og da passet det utmerket å ta med dagens unge på en reise tilbake til den gang Olsenbanden herjet norske kinosaler. Ved å lage et 80-tallsinspirert Arcade-spill hadde vi mulighet til å fortelle om Kundeutbytte på en underholdende og engasjerende måte overfor yngre målgrupper, sier Weidal.

Spillet «Jakten på utbytte» for Android og iOS er utviklet av Hyper i samarbeid med Hyper Games og Rock Pocket Games.

Lenker til spillet: App Store / Google Play

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.