KIND vekker liv i gamle italienske kulinariske tradisjoner

Arbeid av KIND

Kind har utviklet den visuelle og emosjonelle identiteten for det italienske pasta-brandet Scappi.

Målet for merkevaren er å inspirere til god matlaging basert på gamle italienske tradisjoner. Scappi er en samling av kvalitetsprodukter fra Italia, håndplukket for å dele den utsøkte smaken av ekte italiensk matkunst. Denne pastaen er formpresset i bronseformer og tørket på lav temperatur på tradisjonelt italiensk vis. Ved å bruke de aller beste råvarer, er veien kort til å gjenskape noe av magien som Bartolomeo Scappi skapte for selveste Pave Prius V i 1570.

With mission to inspire from the monumental «Opera Dell’Arte del culinare»

I 1570 skrev Bartolomeo Scappi den monumentale kokeboken kalt «Opera dell’arte del cucinare» som inneholder over 1000 oppskrifter fra renessansekjøkkenet. Dette har gitt oss et rikt innsyn i italiensk kokekunst på 1500-tallet. Merkevareserien Scappi har latt seg inspirere av renessansekokkens ekstreme dedikasjon til matkunsten, og søker etter de beste råvarene og det beste utgangspunktet for å skape en magisk middag.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.