Adams Matkasse styrker merkevaren med Bergens-dugnad

Arbeid av MediaCom og HEISHOLT INC

Bergens-gründerne i Adams Matkasse tyr til lokale krefter når de skal forsterke og tydeliggjøre merkevaren, og ta opp kampen med større aktører i markedet.

– Vi er en utfordrer, som brenner for at folk skal få en lettere, sunnere og mer smakfull hverdag. Jeg står på kjøkkenet hver dag sammen med teamet mitt og komponerer retter og menyer, og nå gleder vi oss til å bli enda tydeligere i kommunikasjonen, og ikke minst til at enda flere mennesker skal bli kjent med oss, sier Adam Bjerck, kokk, gründer og frontfigur i Adams Matkasse.

Adams Matkasse-eventyret startet i 2012, da Adam, som den gang representerte Norge på kokkelandslaget, og hans to kamerater Lasse Smedsvig og Harald Aalvik, lanserte Topp-Mat, og begynte å levere på døren i Bergen og omegn.

– Vi lagde det produktet vi savnet selv, og begynte lokalt, i det små. Vi lanserte Matkasse-begrepet, som andre har tatt etter siden, og kjørte ut de første kassene. Det ble populært, og vi har utvidet. Nå er vi en nasjonal aktør og klare til å konkurrere og utfordre de mer etablerte, fortsetter Adam.

– Samtidig er det viktig at vi beholder den opprinnelige grunder-ånden, sier Lasse Smedsvig.

– Vi startet opp med en entusiasme og lekenhet vi skal ta med oss videre inn i en større satsning. Vi er en seriøs bedrift, med mange ansatte og en solid omsetning. Når vi skal markedsføre oss selv bredere er det viktig at vi finner frem og forsterker vår pasjon, hvor vi kommer fra og hvem vi er både som mennesker og bedrift.

Bergens-entusiasme

Denne filosofien har blant annet resultert i at Adam Matkasses nye reklamekampanje, lansert i august 2016, har kommet i stand blant annet ved hjelp av sentrale Bergens-aktører som fotograf Marcel Lelienhof og musiker Lars Vaular

– Mediacom kontaktet oss og lurte på om vi ville være en del av teamet deres for Adams Matkasse, sier Erik Heisholt i Heisholt Inc., som står for den kreative utviklingen av lanseringskampanjen deres. 

– Da vi startet det kreative og strategiske arbeidet med å forsterke og forenkle merkevaren Adams Matkasse, oppdaget vi fort en sterk, leken og tydelig Bergens-entusiasme. Derfor syntes vi det var svært relevant at sentrale Bergens-kreatører på ulik front skulle bidra med å skape Adam Matkasses uttrykk. Marcel Lelienhof har fotografert og filmet, og låten «Nonsens» av Lars Vaular er vårt soundtrack på levende bilder. Konseptet er egentlig å vise frem Adam enda tydeligere, både som stjernekokk og menneske, forteller Heisholt.

Til lanseringskampanjen, som startet 15. august, er det utviklet reklamefilmer som går på kommersielle og sosiale kanaler, samt en rekke nye uttrykk i digitale og sosiale medier.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.