Barnas Bistro tar opp kampen mot kjedelig mat!

Arbeid av JCP Ignite

Den Stolte Hane tar med Barnas Bistro et oppgjør mot dårlige barnemenyer på restaurant og kjedelig mat i hjemmet.

At maten barna våre spiser bør være sunn, spennende og god er de fleste norske foreldre enige om, men det hjelper lite hvis vi likevel fortsetter å sette feite pølser, kjipe burgere og pizza med ferdiglaget bunn på bordet igjen og igjen. Temaet er blitt svært aktuelt i media den siste tiden.

– Gode matvaner starter hjemme. Ved å involvere barna tidlig i matlaging får de et større eierskap til det som blir laget, og senker grensene for kresenhet. Vi håper at Barnas Bistro kan være med å bidra til at foreldre og barn lager mer god mat sammen, sier Anette Møller, markedssjef i Den Stolte Hane

Langsiktig satsing

Den Stolte Hane valgte JCP Ignite som sitt byrå på slutten av 2015. Siden da har byrået arbeidet med å utvikle og etablere kommunikasjonsplattformen.  

– Med posisjonen «Fra vår familie til din» ønsker vi å få frem historien om familiegårdene på Jæren som sørger for at norske familier får sunn, saftig og smakfull kylling på middagsbordet. Konseptet Barnas Bistro er starten på det som vil være en langsiktig kampanje, der vi gir gode, sunne og morsomme matalternativer til hele familien, sier Camilla Watz Johannessen, konsulent og byråleder i JCP Ignite.

Kampanjen, som blant annet består av filmer på Facebook, fører seeren til steg-for-steg-oppskrifter på denstoltehane.no, slik at barn og voksne kan samarbeide om å lage gode retter. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.