Setter de reisende i Flytogmodus

Arbeid av Los & Co

Flytoget med nytt konsept der de reisende settes i Flytogmodus. Filmene er signert Hans Petter Moland, med litt hjelp fra Edvard Grieg.

– Flytogmodus er følelsen av den friksjonsfrie reisen mange allerede forbinder med Flytoget. Ingen bekymring for om toget går, bussen står i rushtrafikken eller hvor du skal parkere. I Flytogmodus er alt enkelt. Billettkjøp og sanntidsnedtelling i appen, unik reisegaranti og EuroBonus-poeng hver gang du reiser, er bare noen av tjenestene som gjør at du kan innta Flytogmodus helt hjemmefra, sier markedssjef i Flytoget, Anne-Signe Fagereng.

Kommunikasjonskonseptet ble utviklet i forbindelse med at LOS&CO ble valgt som Flytogets nye partner etter en omfattende byråkonkurranse før sommeren. 

– Flytoget vekker masse positive assosiasjoner. Samtidig er konkurransen om de reisende til og fra Gardermoen tøff, så her gjelder det å synliggjøre merverdien du får gjennom å velge Flytoget, og at det er verdt å bli vant til, sier rådgiver Harald Seip.

– Vi ville lage en filmfortelling om hvordan Flytogmodus er den mentale tilstanden du får når alt funker, følelsen av å være i en boble av ro i andres stress. Det handler om mer enn å bare spare tid, sier det kreative teamet Carina Laurhammer Lindberg og Jan Cato Tangen

– Vi ønsket å få frem det genuint norske, og samtidig kommunisere Flytogets internasjonale ansikt. En nytolkning av Grieg ble et av grepene for å få til dette. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.