Bransjelyd

Arbeid av Itera Gazette

Med podcasten «Øre for mat» gir NorgesGruppen et spennende innblikk i dagligvarebransjen.

NorgesGruppen er et av Norges største selskaper og er markedsleder i dagligvarebransjen. Virksomheten følges årvåkent av media, interessenter og ikke minst bransjen selv. Som en forlengelse av forbrukermagasinet Matnyttig, som Itera Gazette har utviklet for NorgesGruppen, ønsket NorgesGruppen å derfor lage en podcast rettet hovedsaklig mot aktører i dagligvarebransjen. 

Podcasten har to programlederere, én ekstern og én intern, og inviterer gjester i studio som skaper engasjement og utfordrer både NorgesGruppen og bransjen. Temaene er mange og varierte, og spenner fra norsk lokalmat til hva som skjer rundt forhandlingsbordet. Til hver episode inngår også en fast spalte med nytt fra markedet.

– Podcast-formatet gir oss mulighet til å by på lengre meningsutvekslinger om sentrale tema i vår bransje. Dette er både en annen måte å levere innhold på og en annen måte å ta den imot på, som vi håper skal bidra til kunnskap om hva som skjer innen dagligvare og innenfor selskapets vegger, sier Daniel Sellevoll, kommunikasjonsrådgiver i NorgesGruppen.

Itera Gazette har utviklet konsept og redaksjonelt innhold til alle episodene i samarbeid med NorgesGruppen. De innledende episodene er produsert av Verdens Sterkeste Mann. Resultatet har blitt en lyttervennlig podcast som tar opp bransjerelevante temaer, men som også inviterer til debatt og ordskifte.

Episodene kan du lytte til her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.