Devold ute i ny drakt

Arbeid av FRANK.

Utendørsmerket lanserer oppdatert visuell identitet og nytt kommunikasjonskonsept.

– Etter å ha forvaltet samme konsept konsistent over mange år, var det på tide med en evaluering av merkevarens strategiske plattform og visuelle kommunikasjon, uttaler kreativ leder i FRANK, Lee Cartmell, fra byråets nye kontor i København. Han var selv med å skape det forrige kommunikasjonskonseptet  «Worn by Norwegians», tilbake i 2013.

– Devold forvalter et solid mentalt fotavtrykk i målgruppens hukommelse, og eier «kvalitet» i forbrukers hode og det er ingen som kan konkurrere med. Men merkevarens utfordring har vært knyttet til å bli oppfattet litt for tradisjonell og ikke aspirerende nok i et marked med et økende antall tilbydere, fortsetter han. 

Merkevaren fremstår nå med redefinert merkestrategi og i en mer kontemporær visuell drakt.  Kjernen i den strategiske plattformen er bygget på skuldrene av merkevarens arv som utendørspioner i markedet siden 1853. Samtidig har merkevarens visuelle identitet gjennomgått en ansiktsløftning og fått utviklet et nytt kommunikasjonskonsept. 

– Et konsept som baserer seg på en europeisk undersøkelse som viser at et voksende antall mennesker har et ønske om å bruke mer tid på å være aktiv utendørs, som en kontrast til et travelt urbant hverdagsliv, forteller Cartmell.

– Devold ønsker å inspirerer deg til å bryte med hverdagen og nyte opplevelser utendørs. Målsetningen er å bevisstgjøre forbrukere om at livet er det de lever nå, så bruk det på en god måte ute i vakker natur. Og det beste av alt: ute i naturen kan du med god samvittighet legge alle digitale forstyrrelser hjemme, avslutter Cartmell. 

Kampanjen vil bli kjørt i printbaserte og digitale kanaler samt på TV gjennom høsten og vinteren.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.