Inviterer til vennskapsfrokost på 79 asylmottak

Arbeid av JCP Ignite og Retail House

I forbindelse med NRK TV-aksjonen viser TINE for første gang frem sitt mangeårige samarbeid med Røde Kors.

Retail House Elevate og JCP Ignite står bak «goodvertising»-kampanjen som har fått navnet Vennskapsfrokost. 

 Vårt utgangspunkt er alltid å skape effektfulle resultater samtidig som vi skal bidra til å bygge sterkere merkevarer gjennom meningsfulle møter med målgruppene. I tillegg skulle vi denne gangen finne noe som føltes riktig og ikke minst ekte for alle de involverte partene i TINE, Røde Kors og TV-aksjonen NRK, sier konsulent Lars Eia Kirkholm.

– I år er temaet for TV-aksjonen NRK «Sammen får vi hjelpen helt frem», som blant annet retter søkelyset mot integrering. Røde Kors og TINE har begge en sterk lokal forankring i Norge, og derfor ønsket vi å invitere hele Norge til vennskapsfrokost på flest mulig asylmottak dagen før TV-aksjonen, 22. oktober. Med denne idéen vil vi sette fokus på de ressurssterke enkeltmenneskene som har havnet i denne krevende situasjonen. Å dele en frokost kan være en flott måte å knytte vennskapsbånd på, og målet vårt er at gjester og beboere kanskje finner ut at likhetene er langt flere og viktigere enn ulikhetene, avslutter Kirkholm. 

Merkevareansvarlig for Tinemelk, Øystein Ulvær innrømmer at dette er en ny måte for TINE å tenke på. 

– Denne typen tiltak er relativt nytt i Norge, der en kommersiell aktør initierer en kampanje for å bidra positivt for samfunnet. Det er en hårfin balanse å få dette riktig og troverdig. Vi er imponert over hvordan dette har blitt løst, og jeg opplever et stort engasjement internt i TINE for denne kampanjen, sier Ulvær. 

26 millioner Tinemelk-kartonger fungerer som invitasjoner, sammen med blant annet film og annonser. Omprioriteringer og en stor dugnadsånd på alle kanter har gjort dette mulig. I tillegg til å stille med alt av produkter og koordinering av de over 70 vennskapsfrokostene for 10.000 mennesker den 22. oktober, gir TINE også et bidrag basert på salget av Tinemelk i oktober.

– Vi håper at vi totalt sett vil kunne bidra med 1 million kroner til TV-aksjonen som følge av dette, avslutter Ulvær.

Du kan se den opprinnelige casevideoen i mediespilleren samt en nyere engelskspråklig versjon her:



Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.