Osterestaurant engasjerte på nett

Arbeid av We Are Live AS

For å spre kunnskap om ost, skape digitalt engasjement og oppmerksomhet, utviklet We Are Live konseptet «Osteriet utforsker» for TINE-nettstedet osteriet.no.

Dette var en kombinert pop-up ostebutikk og osterestaurant på Grünerløkka, der internett bestemte menyen. Folk sendte inn sine forslag på smakskombinasjoner med ost, og forslagene ble deretter laget og servert i restauranten. Dette resulterte i en eksperimentell meny som ble skiftet ut hver andre time. I to dager holdt restauranten åpent. 

– Vi fikk en relativt åpen utfordring av Tine om å skape engasjement rundt Osteriet.no. Utfordringen endte i restauranten hvor vi kombinerte det fysiske og digitale. Dette traff en tydelig nerve hos målgruppen, sier kreatør Martine Flatlie.

– Da dørene stengte talte vi over tusen besøkende og 1,3 millioner digitale inntrykk. Det er mer enn vi kunne drømme om, sier digital merkevaresjef Mari Gregersen i TINE, som krysser fingrene for at de gjentar suksessen. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.