Rosa historier

Arbeid av Starcom

En annerledes motevisning fra Lindex av Pink Collection, en kolleksjon som både skal være til inspirasjon og ettertanke.

Lindex kledde opp kvinneskulpturer i Ekebergparken og inviterte til en annerledes motevisning for å lansere Pink Collection, en designkolleksjon der 10 prosent av omsetningen går til Rosa sløyfe-aksjonen og forskning på brystkreft.

Starcom har stått bak kampanjen, som startet første helgen i oktober.

– Ekebergparken er et sted for avkobling og refleksjon, en fin plass å vise frem en kolleksjon som både skal være til inspirasjon og ettertanke. I tillegg står den godt til Lindex sitt kundeløfte «we make fashion feel good», sier Sindre Holme, kreativ leder i Starcom.

I forkant av motevisningen intervjuet de seks kvinner som alle har overlevd brystkreft. Kvinnenes historier ble så knyttet til hver sin skulptur, oppført av blant andre Salvador Dalí, Aristide Maillol og Sean Henry.

Et hundretalls personer inkludert presse og motebloggere kom på vernissasjen, og det var køtilstander i parken under utstillingshelgen. I etterkant har Lindex brukt Facebook til å presentere kolleksjonen med de ulike skulpturene, samt å fortelle historiene til de seks kvinnene.

– Brystkreft er den mest hyppige kreftformen i Norge og rammer 3300 kvinner hvert år. Bak tallene befinner det seg en rekke sterke historier som det er viktig å fortelle. Kvinnehelse er en viktig del av Lindex sitt sosiale engasjement, sier Nina Haugen som er manager, marketing&merchandising i Lindex Norge.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.