Tar opp kampen mot spillreklame

Arbeid av I&M Kommunikasjon

Spillavhengighet Norge tar opp kampen mot spillreklame i en ny kampanje.

Stadig flere gambling-aktører lover gull og grønne skoger i spillreklame på nett og TV. Vi ser blinkende og støyende lovnader om bonuser og Jackpot´s, enten det er Riise eller Carew som står foran kamera. Og stadig flere nordmenn blir spillavhengige og havner i dype økonomiske problemer. Nå tar Spillavhengighet Norge opp kampen mot spillreklame i en ny kampanje. 

Det er reklamebyrået I&M i Ålesund som har laget kampanjen. 

– Vi ønsker å snakke direkte til potensielle og eksisterende spillere, på en måte de ellers blir fristet av. Og dette er jo nesten en reklame mot reklame, så nettopp det har vært en interessant kommunikativ reise for oss, sier Jostein Dahl Gjelsvik, rådgiver på kunden. 

I Norge er spillavhengig et stort problem. Flere og flere spiller bort både hjem og familie. Og noen tar sitt eget liv, i ren fortvilelse over situasjonen de har havnet i. Spillavhengighet Norge, som selv består av flere tidligere spillavhengige og pårørende, bidrar med rådgivning og hjelp til de som sliter. De jobber også for å kunne påvirke politikerne til å ha strenge lover for gambling- og gamingreklame i landet. 

– Vi er veldig spent på den nye kampanjen som nå skal ut på luften, sier Lill-Tove Bergmo i Spillavhengighet Norge. 

– Vi håper den vil skape både debatt og dialog. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.