Banker på med ny type avkastning

Arbeid av Los & Co

Santander Consumer Bank overlater til kundene å bestemme hva de selv vil investere i.

I helt nye filmer signert den kjente skuespilleren og etter hvert drevne reklamefilmregissøren Nicolai Cleve Broch, har Santander reist både ut på fjorden og opp i fjellveggen for å vise frem hvilke type drømmer de vil være med å realisere.

Opp i trærne

Det er Los & Co som har utviklet den nye kampanjen som har fått nettopp tittelen «Invester i livet ditt». I en serie filmer viser de eksempler på hva dette kan være: Alt fra å legge ut på en lengre seiltur, til utstyr for å komme seg ut på sykkel og kanskje en overnattingstur i fjellheime, eller hvorfor ikke bygge en tretopp-hytte?

– Dette handler ikke om at man skal pusse opp eller gjøre andre investeringer som nødvendigvis lar seg regne hjem fordi du en gang får mer penger tilbake. Det handler om hjelp til å komme seg ut; kjøpe den sykkelen eller de skiene du trenger for å komme i gang med et aktivt liv fremfor å sitte på sofaen til du har spart nok. Santander gir dem nå valget, sier Ragnar Roksvåg i LOS&CO.

– Vi mener folk selv er best i stand til å vurdere hva de ønsker å bruke livet sitt på. Har de drømmene, skal de velge selv om de vil spare opp først eller låne for å realisere dem med en gang. Vi vil være med å få folk i aktivitet da vi vet at det øker livskvaliteten og alle har ulike liv. Viktigst for oss er at man tar et valg om å opprette sparing eller låne med god planlegging, sier Børge Liavik i Santander. 

Frihet i Norge

Byrået på Vippetangen fikk Santander som ny kunde i 2015, og etter noen mindre småjobber fikk de i oppgave å komme med noe helt nytt som kan løfte storbanken i det norske markedet. 

– Markedet i Norge er helt annet enn de Santander ellers opererer i. Derfor har vi sammen endret markedsføringen der dette bare er starten, sier Jan Christian Fosseidbråten i LOS&CO.

Det er Einarfilm som har produsert filmene.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.