Hydro lager film om den norske verdensstjernen

Arbeid av Burson-Marsteller

Tungvektere som regissør Hans Petter Moland og skuespiller Kristofer Hivju er med når Burson-Marsteller lager Hydro-reklame i Hollywood.

Hydro og Burson-Marsteller tok turen til Hollywood da de skulle lage reklamefilm om «den norske verdensstjernen». Med Kristofer Hivju foran kamera og den internasjonalt kjente regissøren Hans Petter Moland i regissørstolen er det kanskje lett å tenke seg til hvem som var hovedpersonen, eller? 

«Den norske verdensstjernen» er navnet på konseptet, og handler nemlig om at aluminium fra Hydro er større enn du tror, også på verdensbasis. Kampanjen dreier seg humoristisk rundt det å være verdensstjerne når du kommer fra lille Norge.

– De fleste har hørt om Hydro, men det er mange som ikke er klar over at Hydro i dag er et aluminiumsselskap, og at aluminium er Norges tredje største eksportvare. Samtidig blir man jo lett stolte av nordmenn som er store i utlandet, og derfor ville vi fortelle historien om en av Norges største stjerner ute i verden, nemlig aluminium, sier Hanne Haugen, merkevareansvarlig i Hydro.

Filmene skal gå på TV 2, på kino og på nett, og følges av budskapsannonser og flere historier på renewbyhydro.com.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.