Tomme barnerom skal rekruttere fosterforeldre

Arbeid av Dinamo

Den nye kampanjen fra Bufetat skal rekruttere flere fosterforeldre til søsken, tenåringer og barn med spesielle behov.

I kampanjen er det lagt vekt på å vise en usensurert fremstilling av hvordan det er å ha fosterbarn i huset. Og fosterbarn, de er som alle andre barn. 

– Mange som tar kontakt med Fosterhjemstjenesten tenker at de vil ha et mindre barn, mens behovet for fosterforeldre til søsken og større barn har økt. Vi ønsket å ha en troverdig kampanje som kunne nå ut til personer som tenker at de har rom i hjem og hjerte til søsken og større barn. Samtidig var det viktig for oss å ha fleksible kampanjeelementer som kunne dekke ulike lokale behov, forteller Trude Borge Iversen i Bufetat.

Dinamo har laget en bred kampanje med flere uttak.

– Jeg håper kampanjen vil åpne øynene til alle som er nysgjerrige på å bli fosterforeldre. Vi har har vært opptatt av å få frem at fosterbarna er som alle andre barn, med sine gleder, sorger og ufordringer. Og du trenger ikke ha et perfekt hjem eller være en ufeilbar forelder for å ta til deg et fosterbarn, de finnes ikke. Det viktigste er at du har hjerterom og husrom til å ta i mot et nytt familiemedlem, sier Henning Brikt Andersen i Dinamo.

Kampanjefilmen er regissert av Aksel Jermstad

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.