200.000 så kjendisblogger ta pause

Arbeid av SMFB

SMFB står bak «Silence of the blogs»-kampanjen, der bloggerne Caroline Berg Eriksen og Lene Orvik tok en frivillig femdagerspause fra sosiale medier.

I forrige uke tok to av blogg-Norges mest profilerte aktører pause fra sosiale medier i fem dager. Da de var tilbake på nett, var det med filmer med smakebiter av hva de hadde gjort i mellomtiden. I filmen om Caroline Berg Eriksen sees hun hjemme i sitt nye hus i Sarpsborg, og på hyttetur med familien. 

«Silence of the blogs»

Freia sto bak eksperimentet «Silence of the blogs», som en innledning til en ny reklamekampanje for Freia Melkesjokolade. 

– Freia Melkesjokolades nye reklamekonsept handler om å ta den gode tiden tilbake. Dette prosjektet var en ekstremvariant, kan du si. Vi mener jo ikke at folk skal logge helt ut, men ta seg tid til en rolig stund i blant, sier Monica Paulsen Ygre, Brand Manager for Freia Melkesjokolade.

Over all forventning

Etter fem dager ble filmen om Berg Eriksen sett av 200.000 fordelt på egen blogg, Instagram-profilen, Facebook og Freias YouTube-kanal. Lene Orvik dro også mange lesere, med mer enn doblet trafikk på bloggen som resultat.

– Vi regnet med at det ville skape en viss interesse da vi utfordret de to til å logge seg av, men dette var over våre forventninger. Vi gleder oss over disse tallene. Samtidig ser vi av kommentarene at mange har blitt inspirerte til å ta seg litt flere pauser i hverdagen, noe som er vårt budskap i kampanjen. Det er vi også glade for, sier Ygre.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.