Shell pumpejackpot

Arbeid av Creuna

Å fylle drivstoff på bilen har alltid vært kjedelig og dyrt. Nå vil Shell vil gjøre det spennende og gøy.

Salg av mat på bensinstasjonene står for en stadig større og viktig del av omsetning til landets bensinstasjonskjeder. Utfordringen med å få bilister av veien og fra pumpen og inn i butikken, er dermed noe de fleste aktørene jobber med hver eneste dag.

I mai lanserte Shell en helt ny aktivitet på sine 220 egne stasjoner. 

– Det å fylle drivstoff på bilen har alltid vært kjedelig og dyrt. Derfor tenkte vi at kanskje flere ville oppsøke Shell om klarte å få dette til å bli mer spennende og gøy. Samtidig kunne vi prøve å parre vinnerlyst med matlyst, forteller Anders Asheim og Petter Andersen, kreativt ansvarlige i Creuna.

I løpet av kampanjeperioden spilte tusenvis av bilister over hele landet Shell Pumpejackpot, noe som i følge kunde og byrå økte salget av mat betraktelig.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.