Ta den gode tiden tilbake

Arbeid av SMFB

Det nye konseptet fra Freia er den største merkevaresatsingen for Freia Melkesjokolade på mange år.

Den gule sjokoladen er en selvskreven del av godteskåla når nordmenn skal kose seg, slik den har vært i over 110 år. Det er her Freia ønsker å forsterke posisjonen til Melkesjokoladen – i nordmenns aller helligste; kosen.

Konseptet ble teaset med (det nylig omtalte) eksperimentet der to av Norges mest leste bloggere Caroline Berg Eriksen og Lene Orvik ble utfordret til å være uten sosiale medier i 5 dager.

SMFB + Freia = Sant

Det nye kommunikasjonskonseptet er utviklet sammen med mangeårig byråpartner SMFB. 

– «Ta den gode tiden tilbake» handler om den største trusselen mot kosen i dag, nemlig vår egen tilstedeværelse, eller mangelen på den, sier Lars Istre, konsulent i SMFB. 

– Nordmenn lever så travle liv, og presterer på så mange arenaer, at når vi først ramler ned i sofaen ligger ofte hodet igjen på jobben, fortsetter han. 

Konseptet lanseres med en storfilm på TV og online, med Jesper Ericstam på regi. Kampanjen består utover filmen av utendørs, sosiale medier og butikk-kommunikasjon.

Gjennom 2017 vil flere initiativer dukke opp, som på ulikt vis skal minne uoppmerksomme nordmenn på at den gode tiden ikke er noe du bare får, den må du ta.

Vi må utvikle oss

– For alle merkevarer med en posisjon og historie som Freia Melkesjokolade er det viktig å utvikle seg i takt med samfunnet, samtidig som man ikke glemmer hva som har fått oss dit vi er, sier Emanuel Gävert, markedssjef for Freia. 

– Dette er den største merkevaresatsningen for Freia Melkesjokolade på mange år, og fremfor å bare se innover i oss selv, eller bakover i historiebøkene, ønsket vi å komme enda nærmere folket – og kosen vi er så heldige å være en del av, avslutter Gäve.

Filmen har for øvrig allerede fått Editor's Pick-status hos Creativity

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.