Fint å eie sammen!

OBOS er i disse dager ute med en ny kampanje, og også denne gangen er det eierstrukturen det handler om.

83472 fa34b original
83475 2588b original
83478 b41b7 original

– En av de mest unike tingene med OBOS er at vi er eid av medlemmene. Det betyr at vi har en helt annen motivasjon for virksomheten vår enn våre konkurrenter. Den skal rett og slett komme medlemmene til gode. Når vi har startet bank, er det ikke for å gi mest mulig utbytte til aksjonærene, og når vi bygger nye boligområder, har vi et annet ansvar enn mange andre utbyggere, sier markedsdirektør Kjetil Hancke Framstad.

Men der man tidligere har vist boliger og vanlige folk, har man denne gang endt opp med en gjeng pirater langt ute til havs.

– Det var fristende å sjekke ut hvordan denne eierstrukturen ville ta seg ut i andre miljøer med typisk profittfokus, forteller kreativ leder i Futatsu, Kristoffer Reppen.

– Og siden jeg alltid har vært fascinert av kaptein Sabeltann, så falt valget naturlig nok på sjørøvere.

Futatsu Industries har utviklet kampanjen sammen med Tangrystan og regissør Trond Fausa Aurvåg. Mediebyrå er OMD.