Kolonial.no har åpnet sin første fysiske matbutikk

Torsdag ble kolonial.no kåret til årets markedsfører. Denne uken åpnet de også sin første fysiske matbutikk i Oslo, utformet som et lekeland.

84345 463ef original
84346 ae401 original
84347 ff755 original
84348 f9cb8 original
84349 46f1a original
84350 35566 original
84351 84d10 original
84352 5a20a original
84353 7cd3a original
84354 b1635 original
84355 c5dc7 original

På skiltet over inngangsdøren står det «Matbutikken», men inne i lokalet på Alexander Kiellands Plass er det lite som minner om en vanlig dagligvarebutikk. Her er handlevogner byttet ut med barnevogner, og kasser og køer byttet ut med dinosaurer og romskip. Butikken er et lekeland, hvor barn kan leke mens foreldrene handler over en kopp kaffe. Matvarene får man levert hjem, eller de kan plukkes opp som ved et vanlig hentepunkt.

– Det kunne vært et galleri, det kunne vært en tennishall, det ble et lekeland. Når Kolonial.no som en heldigital aktør skal gjøre noe fysisk, har vi helt andre spilleregler enn de tradisjonelle dagligvarebutikkene. Det er kun fantasien som setter grenser, og derfor spurte vi også de mest nytenkende menneskene vi kunne komme på om hjelp. Barn er fremtidens handlere, så vi synes det var interessant å høre hvordan de mener fremtidens butikk burde se ut. Resultatet taler for seg selv, og kanskje er det også et blikk inn i fremtiden, sier markedssjef i Kolonial.no, Mats André Kristiansen.

– Vi vet at handleopplevelsen vil bli annerledes i fremtiden. Den er allerede annerledes. I dag kan alt i prinsippet være en butikk, da du kan handle hvor som helst og når som helst gjennom tjenester som Kolonial.no. Matbutikken er et sted hvor alle kan komme innom og oppleve hvor behagelig det faktisk kan være å gjøre hverdagshandelen – også med små barn på slep, sier kreatørene Jens Petter Aarhus og Hallvard Fjeldbraaten i Anorak.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2017 Stunt/Event

  • Gullblyanten 2017 Utendørs/Omgivelser