– Da Telenor skulle utvikle et konsept rettet bare for dem mellom 18 og 28, møtte vi en kjent utfordring i briefen: Hvordan nå den etterhvert beryktede målgruppen «digital natives»? Innsikten fra fokusgruppene tilsa at målgruppen ønsket noe helt nedpå og enkelt. Noe som ikke prøver for hardt å være noe annet enn det er, så derfor utviklet vi et nedstrippet univers med effektive og enkle virmidler. Kort fortalt, noe helt enkelt, sier Behnam Farazollahi i ANTI.
– Med denne identiteten har vi et konsept som lager rom for det målgruppen syns er viktigst, nemlig selve tilbudet og fordelene. Vi har fått en tydelig identitet med en sterk personlighet som føles naturlig for oss. Som gjør at vi kan treffe målgruppen uten å prøve å være noe annet enn Telenor, og med enkle virkemidler vi kan utvikle videre, sier Thomas Barre som leder satsningen Telenor Yng.
Involverte byråer
ANTI