En biltur av det intense slaget

Arbeid av Marvelous

Verdensmester i drifting, Fredric Aasø, tar med seg haikere på en biltur de sent vil glemme i dette stuntet for den siste «Fast & Furious»-filmen.

Målet er flest mulig solgte billetter til premieren til «Fast & Furious 8 (The Fate of the Furious)» 12. april. I markedsføringskampanjen er visning av filmtrailer på TV og i sosiale medier hovedaktiviteten. Erfaringsmessig gjør dette jobben i den delen av målgruppa som kjenner og liker «Fast & Furious»-konseptet. Som film nr 8. i rekken er det imidlertid utfordrende å tiltrekke seg nytt publikum. Det er her dette stuntet kommer inn. Gjennom å gjøre noe uventet og lokalt er målet å gi Fast and Furious høy oppmerksomhet i nye, så vel som etablerte målgrupper.

Oppdragsgiver er UIP, som representerer Universal Pictures i Norge. Reklamebyrået er Marvelous, hvor Henrik Alfheim både har vært ansvarlig konsulent og stått for opprinnelig idé til filmen. Han kontaktet Madeleine Mevatne JCP Event, som han visste hadde en relasjon til Fredric Aasebø. JCP Event har prosjektledet produksjonen og tatt med Velcrux ved Ole Marius Elvestad som filmproduksjonsselskap. Hele teamet inkludert Fredric har vært enormt motivert for å gjennomføre prosjektet og det hele «tok litt av». Fredric personlig spesielt. Han tok personlig kontakt med Politiet i Gol og fikk dem til å stenge av deler av sentrum, Gol Skisenter for å få tillatelse til å kjøre i skibakken, og fikk låne privatbilen til Informasjonsdirektør i Toyota Norge! Produksjonen ble altså vesentlig større enn planlagt og alle deltakere i prosjektet har bidratt til å utvikle det endelige manuset.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.