TINE Brunost i ny drakt
TINE Brunost har eksistert siden 1863 og er i dag et av våre fremste norske ikon. Design House har stått bak den nylige relanseringen.
Aktuelt byrå
Design House
– I arbeidet med å relansere TINE Brunost har vi latt oss inspirere av bunaden og bunadsøljen. Den runde formen som utgjør grunnstammen i identiteten er inspirert av bunadsøljens karakteristiske form. Fargene tar utgangspunkt i det fantastiske fargespekteret vi finner i broderiene bunadene er kjent for. Våre bunader og søljer er ekte, unike og tradisjonsrike. De vitner om solid og møysommelig håndverk, lokal tilhørighet og stolthet. Nærmere det norske hjertet kommer du ikke, helt i tråd med posisjonen til TINE Brunost, sier Per Magne Lund i Design House.
– Illustratør Magnus Voll Mathiassen har i tett samarbeid med Design House utarbeidet illustrasjonene. Hans strek klarer å forene det tradisjonsrike med en modernitet og glede vi ønsket å forsterke, forteller Lund videre.
– Med denne identiteten har vi fått en sterk og samlende designplattform for brunosten, som samtidig innehar nok fleksibilitet til å skape egenart per variant. Brunosten fremstår mer moderne, selvsikker og aktuell, samtidig som det tradisjonsrike er bevart, sier Tone Blandhoel, som har ledet prosjektet hos TINE.
Involverte byråer
Design House