Kjøttboller og kjærlighet

Arbeid av Patchwork Norway AS

Eniro vil løfte det lokale forretningslivet ved hjelp av kjøttboller og kjærlighet i ny kampanje fra Patchwork.

Små og mellomstore virksomheter er ofte drevet av engasjerte mennesker, som kan miste kunder ved å ikke ha tid og kunnskap nok til å få styr på den digitale tilstedeværelsen. Det skal Eniros nye kampanje som inneholder en rekke digitale verktøy få orden på. Patchwork, byrået bak, har knadd kjøttbolledeig og laget tre filmer som skal rulles ut i Norge, Danmark og Sverige. 

Finner man ikke de små bedriftene på nett blir det vanskelig å finne dem i det hele tatt. Dette problemet har den svenske mediebedriften Eniro tenkt å løse. Eniro er spesielt kjent for sine søketjenester som blant annet Gule Sider i Norge og Krak i Danmark, og tilbyr en rekke tjenester som kan hjelpe bedriftene med å optimere deres markedsføring og synlighet på tvers av flere digitale kanaler. 

Kjøttbolleentusiasten Karl

Utover tradisjonelle instruksjonsvideoer har man i samarbeid med det kreative byrået Patchwork, valgt å la kjøttbollene snakke i tre morsomme filmer om den engasjerte kjøttbolleentusiasten Karl. Han er ikke synlig på nett og går dermed glipp av denne muligheten til å trekke kunder til restauranten sin. 

– Vi vil gjerne være de mindre bedriftenes digitale markedsføringspartner. Det krever god kjennskap til lokalmiljøet og relevante tjenester som passer kundens behov. Dette ruller vi nå ut i en større B2B-innsats i hele Norden, forteller Erik Neergaard, markedssjef i Eniro. 

– De fleste av våre kunder er dyktige og engasjerte i sitt håndverk, men det er ikke alle som er eksperter på å sikre seg synlig tilstedeværelse på nett. Da risikerer de at resten av verden aldri får oppleve de fantastiske produktene og tjenestene de tilbyr. Det er der vi kommer inn i bildet. Gule Sider hjelper kundene med å være synlige, slik at de kan bruke tiden sin på det de er gode til.

Eksemplets makt

De tre filmene, som alle leder til spesifikke verktøy, rulles i gang på Eniros egne kanaler på deres egne nettsider, Facebook, YouTube og LinkedIn i Norge, Sverige og Danmark. 

Valget av kjøttbolleuniverset forklarer administrerende direktør Merethe Nyvold Johannessen fra Patchwork slik: 

– Noen ganger er eksempelets makt det beste når man skal forklare noe komplekst. Vi ble raskt glade i Karl og hans kamp for den perfekte kjøttbollen, en kamp som mange i målgruppen kan kjenne seg igjen i. Målet var å lage noen korte historier som spiller på følelser, som setter problemstillingen på spissen, på en sympatisk måte.

I mediespilleren ser du den første av tre filmer om Karl.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.