TINE Brunost presenterer nordmannen anno 2017

Arbeid av TRY

Vi skulker dugnaden og kommer seint til møtet med en take away-latte i hånda. Ny kampanje fra TINE Brunost retter blikket mot hva som er typisk norsk i 2017.

Vi nordmenn er ikke helt som før. Men hvordan har vi forandret oss? Og, har det blitt til det bedre eller verre?

– Vi forvalter jo fortsatt noe av det norskeste norske, nemlig brunosten. Men vi ble nysgjerrige på å finne alle de andre tingene som definerer oss i dag, sier Tone Blandhoel, Senior Merkevaresjef i TINE. 

– Nordmenn og norske særheter har blitt karikert i en årrekke. I et samfunn i endring endrer også vi nordmenn oss, og vi har avdekket en rekke interessante trekk som særpreger Ola Nordmann i dag. Som for eksempel at vi har flest kjøpesentre og musikkfestivaler pr. innbygger i hele verden, sier hun.

TINE Brunost viderefører konseptet «Noe av det som gjør nordmenn til nordmenn», men det var på tide med en fornyelse.

– TINE Brunost er et tradisjonsrikt og kjært produkt for veldig mange nordmenn. Men vi ser et behov for å aktualisere og modernisere merkevaren, og gjøre den mer relevant for den yngre generasjonen. Derfor kommer nå alle produktene i splitter nytt design, utviklet av Design House, i tillegg til at vi lanserer den nye kommunikasjonen.

Denne uka går startskuddet for kampanjen, i kraft av en 60 sekunders film på TV og web som løfter frem noe av de mest karakteriske kjennetegnene på nordmannen anno 2017.

– Filmen er et startskudd på et langsiktig løp hvor vi vil fortsette å ta tak i norske særtrekk i ulike uttak i tiden som kommer, sier Brandhoel.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.