Vikinglotto med nytt reklamekonsept

Arbeid av McCann Oslo

Du vet #denfølelsen når du ser det nye reklamekonseptet for Vikinglotto? Å, ikke det? Da kan du se det her. McCann Oslo står bak.

– Lanseringen av nye Vikinglotto er en av våre største og viktigste satsinger i 2017, sier Kristin Røe, leder markedskommunikasjon i Norsk Tipping. Den første trekningen av «nye» Vikinglotto blir 24. mai, uten tilleggstall og lykketall, med større premier og flere storvinnere. Etter omleggingen vil gjennomsnittlig førstepremiepott ligge opp mot 130 millioner kroner. 

– Den nye kommunikasjonen skal posisjonere Vikinglotto mer som et eget merke. Med enda større premier øker også forskjellen fra vanlig Lotto. Briefen til byrået var derfor å vise at Vikinglotto-følelsen ikke bare handler om å realisere egne drømmer, men også å ha nok til å dele med mange rundt seg, sier Røe. Det kreative konseptet er signert McCann-teamet Torstein Greni og Stein Simonsen, og rulles nå ut både på film og radio, utendørs, nett og hos kommisjonær. Teamet forteller: 

 – Vi tok oppgaven med å skildre Vikinglotto-følelsen ganske bokstavelig. Sjargongen rundt «den følelsen» er jo godt etablert i folks dagligtale, men brukes alltid til å beskrive ting alle har følt på. Dermed var det noe gøy i helt enkelt å snu på det, og beskrive «den følelsen» de færreste har hatt, men mange kunne ønsket seg – og som Vikinglotto faktisk gjør mulig.  

Foruten kreatørene har McCann-teamet bestått av rådgiver Linda Norheim, planner Svein Sælid, prosjektleder Katrine Berget, designer Sofie Nilsson og motion designer Cato Skogvoll. Filmene er laget av Motion Blur med Henrik Sander som regissør og Terje Strømstad som produsent. Sagveien Resort har produsert radio. 

I mediespilleren: to filmer, to digitale skjermer og to radiospotter.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.