De 100 beste dagene

Creuna og BAMA feirer de 100 beste dagene i året.

BAMA og Creuna er på luften med nye filmer, som feirer de deilige sommerdagene som står foran oss, og plasserer den ikke mindre deilige norske produksjonen av nypoteter, jordbær og andre godsaker inn i denne sammenhengen. Konseptet har fått navnet «De 100 beste dagene», og kommunikasjonen består både av en hovedfilm, flere produktfilmer og digital kommunikasjon.

– Selv om vi er født med ski på beina i dette landet hadde de fleste av oss emigrert sørover om det ikke var for forventningene til den norske sommeren. Da begynner alt å leve, både menneskene og naturen rundt oss. Og kampanjen handler ikke bare om frukt og grønt som ingredienser i vårt kosthold, men som ingredienser i det gode sommerlivet, når livet smaker best, sier markedsføringssjef i BAMA, Anders Jordbekken.

BAMA tar eierskapet til de 100 aller beste dagene i året, og kampanjen strekker seg fra 7. juni og 100 dager fremover, til september. Den er en fargerik og livsglad oppfordring om å nyte livet, og alle de fantastiske råvarene som kommer strømmende til butikkene i løpet av disse dagene.

– Aktivitetens start er et kick-off av den fantastiske perioden som ligger foran oss, og en oppfordring om å få mest mulig ut av den. Både matmessig og opplevelsesmessig. Kampanjen har allerede startet med film på riksdekkende TV, der den bærende idéen er at vi teller ned de 100 dagene baklengs fra sensommeren og tidlig høst, samtidig som vi viser de deilige produktene, og ikke minst etablerer konseptidéen, forteller kreatørene Pål Jespersen og Oskar Bringager.

Filmen er produsert av Einar Film AS, med Eivind Holmboe på regi. Musikken er Faye Wildhagens «Four Years (In One Day)».

Ansvarlige hos BAMA er Anders Jordbekken og Pia Gulbrandsen. I tillegg til Jespersen og Bringager består Creunas team av Haldor Hårvik (kundeansvarlig), Morten Varhaug (planner), Beate Haugane (prosjektleder) og Anders Aunbu (rådgiver).