Gratis overgang til hest, kano, skateboard og sjørøverskute

Arbeid av McCann Oslo

Årets sommerkampanje fra Ruter og McCann.

Tradisjonen tro vier Ruter årets sommerkampanje til å gi byfolket et tilbud de verken har bedt om eller forventer. Årets sommerkampanje «Gratis overgang» føyer seg inn i en rekke av kampanjer bygget på samme lest, der målet er å vise mulighetene som bor i Ruters nettverk. 

Læring fra kampanjer som «Uspesifiserte reiser» og fjorårets publikumsmagnet «Hopp på, hopp av» viser at denne oppskriften vekker stort engasjement i målgruppa og har god innvirkning på folks kollektive reiselyst på fritiden. 

– Selv om vi drar på litt og gjør ekstra stas på de som dukker opp på eventene 1. juli, er det aller fineste med disse kampanjene at man faktisk, på en hvilken som helst dag ellers i sommer, kan oppsøke de samme opplevelsene som reklamen trekker frem. De ligger jo bare noen buss-, bane- eller trikkestopp unna Oslo-gryta. Som et tilleggsmoment denne gangen, har vi børsta støvet av det gode, gamle kollektivtrafikkbegrepet «overgang». For det er jo fint å kunne slå et lite slag for alle mulighetene som alltid er inkludert når man kjøper billett fra Ruter, sier McCann-teamet bak kampanjen. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.