JCP Carwash

Arbeid av JCP Ignite

JCP Nordic lanserte nylig sin nye visuelle identitet, men det er likevel den gamle som får all oppmerksomheten.

– Da vi var i ferd med å fornye den visuelle profilen vår, innså vi plutselige hvor vanvittig mye greier vi har med den gamle logoen vår på. Alt fra penner, tepper, gensere og fotballdrakter til skilt, beach flags og til og med en bil. Vi følte det var synd å kaste alt. Selv om dette nå er utdatert for oss, betyr ikke det at ikke andre kan ha bruk for det, sier det kreative teamet bak prosjektet.     

Og dermed var «The Logo Donation Project» i gang. Totalt endte det med over 400 søknader fra hele verden, blant annet fra en menighet, en barneskole, flere hundefrisører, en kampsportklubb og en fruktpuré-produsent. Etter flere runder internt endte valget til slutt på Iulian Soros, en bilvaskeier i Romania. 

– Den genuine gleden i Iulian sitt ansikt da vi overrasket han var definitivt vært den lange turen, forteller administrerende direktør Øystein Tynning, som selv var med på overrekkelsen.

Siden denne saken ble publisert tidligere i uken, har visningene på Facebook kommet over 272.000, og den har resultert i en flott sak på det internasjonale bransjenettstedet Adweek.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.