Ny satsing fra Gjensidige

Gjensidige øker sin satsing på forsikring av liv og helse, og har fått Ernö til å utvikle et kommunikasjonskonsept for aktivitetene knyttet til dette.

86033 99e25 original
86036 bc409 original
86038 4a429 original

Konseptet tar utgangspunkt i hvordan et forsikringsselskap må tenke annerledes når det handler om å forsikre mennesker. Du kan ikke erstattes, derfor må Gjensidige utvikle tjenester og forsikringsprodukter som bidrar til å ta best mulig vare på deg.

Først ut er en film som skal treffe en godt voksen målgruppe. Gjensidige lanserte i fjor Helse 55+, som er landets første livsfasebaserte forsikringstype. Forsikringen er utviklet for å både forebygge og gi rask tilgang på behandling dersom en sykdom eller skade inntreffer.

– En kombinasjon av sunn livsstil og effektiv oppfølging av helsen forlenger livet. Selv om man ikke føler seg så gammel nå, så er det lurt å ta stilling til både livsstil og forsikringsmulighetene allerede tidlig i 50-årene, sier Jørgen Taalesen som er sentral i Gjensidiges person- og helsesatsing.

Markedsansvarlig Gro Grotle hos Gjensidige har sammen med teamet hos Ernö utviklet en film som er virkelighetsnær og dokumentarisk i formen.

Filmen er laget av Tangrystan med Andrea Eckerbom på regi og Gry Sætre som produsent.