Kvikk Lunsj og SMFB ønsker velkommen ut

Arbeid av SMFB

I fjor inviterte Kvikk Lunsj til tur i mørket da Kvikk Lunsj med mørk sjokolade ble lansert. Nå følges suksessen opp ved å vise nye turgåere lyset.

Kvikk Lunsj feirer 80 års-jubileum i 2017, og feirer det hele med et splitter nytt kommunikasjonskonsept «Turen venter». Først ut er en ny film som tradisjonen tro handler om tur, bare denne gangen med en tydelig oppfordring til oss alle. 

– Vi vil minne folk på hvor viktig det er å holde den norske turtradisjonen ved like. Å føre den videre til neste generasjon, slik som vi selv opplevde som barn, sier kreativt team i SMFB Christian Hygen og Per Erik Jarl.

Grønn vekst

Selv om ingen kan ta fra Kvikk Lunsj posisjonen som «tursjokolade», har de siste årenes kampanjer handlet om å vokse utenfor vintersesongen og bli en helårs turkamerat. Dit er Kvikk Lunsj på god vei, godt hjulpet av mange vellykkede aktiviseringskampanjer og lanseringen, som Kvikk Lunsj Mørk i 2016. 

– Nå var tiden inne for å samle all aktivisering og investering i merkevaren under ett tydeligere konsept, for å akselerere veksten utenfor skisporene, sier Senior Brand Manager i Mondeléz, Katrine Lauritzen.

Gammel tur, ny teknikk

Filmen benytter en POV (Point of View) teknikk mest kjent fra spillverden, der vi følger et par på tur gjennom storslått norsk natur. Det er Stian Smestad i One Big Happy Family som har regi, og akkurat som tidligere Kvikk Lunsj-filmer spiller musikken en viktig rolle. Denne gangen falt låtvalget på «Lighthouse» av canadiske Patrick Watson.

Filmen går på TV denne uke, samtidig med utendørs, sosiale medier og butikk.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.