Et MUSt for osteelskere

Arbeid av MediaCom

OsteCompagniet har lansert Cheesepop, et nytt ostesnacks-produkt i Norge, og har valgt å rette kampanjen mot de som elsker ost. Også de aller minste …

MediaCom Beyond Advertising står bak lanseringskampanjen for Cheesepop. Kampanjen består av filmer og bildeposter for sosiale medier, i tillegg til et aldri så lite guerillastunt.

Til sammen 7 filmer fordelt på 3 karakterer, vises i disse dager på sosiale medier. Kreatørene, Tonje Schøyen Ertzaas og Olav Flatøy, sier at de ønsket å ha fokus på de ultimate osteelskerne i denne kampanjen.

— Hvem er de ultimate osteelskerne? Jo, mus! Denne gangen ville vi snu litt opp-ned på ting og la musene få være testpanelet og de første til å smake denne nyheten på det norske markedet, sier Ertzaas og Flatøy.

Filmene er produsert i samarbeid med Red Ant og ble spilt inn i musevennlige omgivelser på en låve.

— Det var gøy å få lov til å leke litt med stereotypier som karrierekvinner, hipstere og mus av den mer amorøse sorten, og plassere karakterene i et autentisk låvemiljø. Alt i alt har dette vært veldig morsomme filmer å jobbe med, sier regissør Anders Bølling.

Utypiske utendørsflater

I tillegg til filmene, har man kunnet spotte kampanjen utendørs, men ikke på de typiske utendørsflatene vi er vant til. 

— Det var på tide at mus fikk sin egen utendørskampanje. Vi har derfor plassert miniboards i «målgruppens» øyehøyde rundt om i Oslo. For å tydeliggjøre ideen har vi også plassert små musehull like ved reklameflatene, sier kreatørene Ertzaas og Flatøy.

Merkevaresjef i OsteCompagniet, Kjersti Rosén Sæthre, sier hun er veldig fornøyd med kampanjen og samarbeidet med MediaCom.

 — Vi skulle introdusere et nytt og innovativt produkt i markedet med begrensede midler, og ønsket å samarbeide med et lite og lekent byrå. Valget falt på MediaComs egen innholdsavdeling, MediaCom Beyond Advertising. De har vist at de er flinke til å kombinere innsikt og kreativt uttak, samtidig som de har en tett dialog med de andre fagområdene i MediaCom. Resultatet er at Cheesepop-kommunikasjonen serveres på en effektiv måte med både lekenhet og en god porsjon humor, sier Sæthre.

I tillegg til filmene og utendørs-guerillastuntet, har Sentralen bidratt med å ta matbilder til Instagram og Facebook.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.