Et MUSt for osteelskere
OsteCompagniet har lansert Cheesepop, et nytt ostesnacks-produkt i Norge, og har valgt å rette kampanjen mot de som elsker ost. Også de aller minste …
Aktuelt byrå
EssenceMediacom
MediaCom Beyond Advertising står bak lanseringskampanjen for Cheesepop. Kampanjen består av filmer og bildeposter for sosiale medier, i tillegg til et aldri så lite guerillastunt.
Til sammen 7 filmer fordelt på 3 karakterer, vises i disse dager på sosiale medier. Kreatørene, Tonje Schøyen Ertzaas og Olav Flatøy, sier at de ønsket å ha fokus på de ultimate osteelskerne i denne kampanjen.
— Hvem er de ultimate osteelskerne? Jo, mus! Denne gangen ville vi snu litt opp-ned på ting og la musene få være testpanelet og de første til å smake denne nyheten på det norske markedet, sier Ertzaas og Flatøy.
Filmene er produsert i samarbeid med Red Ant og ble spilt inn i musevennlige omgivelser på en låve.
— Det var gøy å få lov til å leke litt med stereotypier som karrierekvinner, hipstere og mus av den mer amorøse sorten, og plassere karakterene i et autentisk låvemiljø. Alt i alt har dette vært veldig morsomme filmer å jobbe med, sier regissør Anders Bølling.
Utypiske utendørsflater
I tillegg til filmene, har man kunnet spotte kampanjen utendørs, men ikke på de typiske utendørsflatene vi er vant til.
— Det var på tide at mus fikk sin egen utendørskampanje. Vi har derfor plassert miniboards i «målgruppens» øyehøyde rundt om i Oslo. For å tydeliggjøre ideen har vi også plassert små musehull like ved reklameflatene, sier kreatørene Ertzaas og Flatøy.
Merkevaresjef i OsteCompagniet, Kjersti Rosén Sæthre, sier hun er veldig fornøyd med kampanjen og samarbeidet med MediaCom.
— Vi skulle introdusere et nytt og innovativt produkt i markedet med begrensede midler, og ønsket å samarbeide med et lite og lekent byrå. Valget falt på MediaComs egen innholdsavdeling, MediaCom Beyond Advertising. De har vist at de er flinke til å kombinere innsikt og kreativt uttak, samtidig som de har en tett dialog med de andre fagområdene i MediaCom. Resultatet er at Cheesepop-kommunikasjonen serveres på en effektiv måte med både lekenhet og en god porsjon humor, sier Sæthre.
I tillegg til filmene og utendørs-guerillastuntet, har Sentralen bidratt med å ta matbilder til Instagram og Facebook.