Lindorff pirker i hjernen

Arbeid av Spoon Agency

Hjernen er stjernen i ny kunnskapskampanje fra Lindorff, laget for Black Friday-helgen og med historiker, biograf og sjakkekspert Hans Olav Lahlum i front.

Mens bybildet og internett males i Black Friday-tilbud, går Lindorff i motsatt retning med hjelp fra Spoon Agency. Med glupingen Hans Olav Lahlum som frontfigur, er hjernen stjernen i kunnskapskampanjen som svarer på hvorfor vi trigges til å shoppe. 

«Trenger jeg egentlig denne dingsen?»


– Vi ønsket rett og slett å oppfordre folk til å ikke havne hos oss. Ved å oppfordre folk til å virkelig tenke gjennom «trenger jeg egentlig denne dingsen?», er vi tidligere på i kjøpsprosessen enn vi vanligvis ville vært, sier Lene Ljødal, digital markedsfører i Lindorff. 


En viktig prioritering for Lindorff er å hjelpe folk til å oppnå en sunn økonomi, derfor ønsket selskapet å lage en liten tankevekker under årets store salgsuke.


– Vi vet at mange har et litt anstrengt forhold til inkasso og derfor ønsket vi å gjøre noe som er mer hjelpende og rådgivende, både mot de som skylder penger, men også til folk flest. På den måten kan vi få senket terskelen til å ta kontakt med oss hvis man har behov for det, sier Ljødal.

Kreatør og manusforfatter i Spoon, Johanne Koivunen Hoff, ble raskt trigget av Lindorffs ønskede vinkling. 

– Det er bestandig gøy å jobbe med kunder som ønsker å gå mot strømmen. Lindorffs fokus på kunnskap, uten å være belærende, er et sjarmerende bidrag inn i Black Friday-hysteriet. Kampanjen har kun vært ute i et døgn, så langt koser vi oss med responsen fra publikum som virker å sette pris på en motvekt.  


I mediespilleren ser du den lengste versjonen av filmen. Her kan du se en kortere versjon (YouTube).

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.