Næringslivstopper rekrutterer for miljøet

Arbeid av Circus Reklamebyrå

Tolv norske toppledere går til sengs med Grønt Punkt Norge i en ny rekrutteringskampanje.

Denne høsten stiller 12 næringslivstopper opp i en kampanje for Grønt Punkt Norge, hele Norges retursystem for emballasje. Toppledere fra noen av Norges største bedrifter har blitt filmet mens de sover, for å vise at de sover godt med grønn samvittighet. 

Elkjøp, H&M, TINE, Circle K, Den Stolte Hane, Orkla, GLAVA®, Barilla Norge, Nortura, Dr. Oetker Hansa Borg Bryggerier og Mills er alle medlem av Grønt Punkt Norge. Topplederne i disse bedriftene sitter med et stort ansvar ovenfor neste generasjon, sier daglig leder og konsulent i Circus Reklamebyrå, Ina Ness

– Denne kampanjen skal vekke bedrifter som bør bli medlem av Grønt Punkt Norge. 6 500 bedrifter er i dag medlem, men vi ønsker at alle bedrifter som sender emballasje ut på markedet skal med.

– Å skulle fange oppmerksomheten til en av landets travleste målgrupper ga oss litt av et hodebry. Men det er én ting vi vet er viktig for toppledere, å sove godt, sier Arve Martinsen fra Grønt Punkt Norge. 

– Sammen med grønn samvittighet og lønnsomhet, selvfølgelig. 

Kampanjen blir å se i trykte medier og i digitale flater.  Se også kampanjesiden med intervjuer av de 12 Grønt Punkt-medlemmene.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.