Nye nettsider til Stavanger Optikk

Arbeid av Aldente reklamebyrå

Et viktig mål med den nye nettsiden var å underbygge Stavanger Optikk som den gode rådgiveren i forbindelse med øyehelse og valg av riktig brille.

Stavanger Optikk er en av byens få selvstendige familiedrevne optikere og brilleforhandlere, i en skog av billigkjeder. Et viktig mål med den nye nettsiden deres var å synliggjøre erfaringen, kompetansen og verdien i å velge en dyktig rådgiver på øyehelse og mote, selv om de kanskje er litt dyrere enn de andre. Økt synlighet på Google var også en viktig del av bestillingen.

Det nye designet er sobert og lavmælt. Brilleglassformen går igjen i flere av bildene og skaper en visuell egenart. 

For å underbygge Stavanger Optikk som den gode rådgiveren i forbindelse med øyehelse og valg av riktig brille til alle ansikter, ble bloggen «Synspunktet» introdusert. Her skriver de ansatte utdypende om ulike aspekter ved øyehelse, synskorrigering og trender. Disse innleggene brukes også i sosiale medier. Det relevante innholdet i bloggen, bedre programmering av siden og fokus på SEO uten å betale seg til topps, har gjort siden mye synligere på Google.

Nettsiden fikk diplom i klassen Grafisk design, digitale flater i årets Sterk Reklame.


 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.