Byggevarer – lest av Ivar Nergaard

Arbeid av McCann Oslo

McCann Oslo har latt seg inspirere av lydboka i et nytt radiokonsept for Maxbo.

Etter flere stille år, er igjen radio en del av Maxbos mediemiks.

– Det er ikke veldig kontroversielt å påstå at kjedenes salgskampanjer generelt inneholder mye skrik og enda mer skrål, kanskje spesielt på radio. Å bryte reklameblokka med noe fristende, få produktene til å poppe, lure inn hvilke elleville kupp dette faktisk er, og ikke minst få inn Maxbos rolle som fagfolk med peil, var brief mer enn nok. Og grepet som kreatørene kom frem til, gav meg rett og slett tilbake trua på kanalen, sier Eirik Mikalsen, rådgiver i McCann Oslo.

Markedssjef Hans Christian Torjuul i Maxbo mener spot’ene er et aldri så lite Kinderegg.

– Her får man framsnakket produktene, satt dem inn i en gjenkjennbar situasjon, og det i et format som gjør at vi tror folk faktisk gidder å høre etter. I tillegg virker grepet såpass slitesterkt at det kan brukes over lang tid, både for forbruker- og proff-kampanjene fremover. Dobbel tommel opp, altså

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.