Det trojanske ølet

Arbeid av Good Morning

En spesialdesignet og hyggelig julehilsen var virkeligheten en særs utradisjonell jobbannonse.

Rett før jul sendte Good Morning ut spesialdesignet øl som en hyggelig julehilsen til flere konkurrerende byråer. Men presangen var i virkeligheten en trojansk hest – etter et døgn i kjøleskapet forandret etiketten seg til en jobbannonse.

– Vi vet at de flinkeste folkene ikke nødvendigvis er på utkikk etter ny jobb. Så når vi nå skal ha tak i utviklere, designere og digitale markedsførere, er det ikke nok med tradisjonell annonsering, sier Martin Abbedissen Fauskanger i Good Morning. 

Samtidig vet vi at mange av de unge og flinke jobber sent og tar seg gjerne en øl eller to underveis. Så da tenkte vi at de like gjerne kunne få jobbannonsen rett i hånda.

Etikettene ble trykket med temperaturaktiverende blekk som måtte importeres fra USA av det eneste trykkeriet i Norge som kunne påta seg oppgaven. Når temperaturen synker under 8 grader blir jobbannonsen synlig, noe som bød på et par logistiske utfordringer da ølen skulle leveres en kald dag før jul. Men det løste seg med varm bil og en hyggelig oppfordring til alle som mottok ølet om å sette det rett inn i kjøleskapet. 

Og hvem vet? Kanskje står det fortsatt noen trojanske øl og lurer i kjøleskapet til store og små byråer rundt i Oslo. 

Se ledige stillinger på jobs.goodmorning.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.