Paralympics-håp styrker merkevaren

Arbeid av Patchwork Norway AS

Hvordan skape oppmerksomhet rundt stomiposer, kateter og andre sykepleieartikler? Å vise pågangsmotet til den eneste jenta på herrelandslaget i kjelkehockey.

Coloplast markedsfører og selger sykepleieartikler innen områdene stomi, kontinens, hud og sårpleie. Patchwork Norway produserte i 2016 en film om et rullestolrugby-lag som Coloplast sponser. Denne gangen fikk byrået i oppgave å skape oppmerksomhet rundt merkevaren, og nøkkelen ble å følge parahockey-utøver Lena Schrøder fram mot Paralympics i Pyeongchang. 

Byrået fulgte OL-håpet, som er eneste jente på landslaget, og laget en film om pågangsmot som de siste ukene har rullet i sosiale medier. Filmen har til nå hatt 210.000 visninger, med hjelp av målrettet segmentering.

– I kommunikasjonsbransjen møter du mange merkevarer som skal nå ut til et segment definert med kjønn, alder, bosted og interesser. I vårt arbeid med Coloplast blir vi utfordret på en litt annen måte. Målgruppen er både smal og bred. Den består av mennesker i alle aldre, med alle typer interesser, hvor kanskje den eneste likheten er at de har behov for produkter det for mange kan være vanskelig å snakke om. Vi har aldri møtt en tøffere dame enn Lena Schrøder, og det har vært en glede å få lage film om hennes pågangsmot, som Coloplast legger til rette for at hun får ta ut, forteller byråleder i Patchwork Norway, Merethe Nyvold Johannessen

Hvert år utlyser Coloplast et idrettsstipend for å bidra til at flere kan nå drømmen sin. I år er Lena Schrøder en av de som får stipend. 

– Som eneste jenta på landslaget i Para Ice Hockey som skal være med til Paralympics i PeyongChang, er Lena et godt eksempel på at det er mulig å få til det man ønsker. Hun viser at hun føler seg trygg ved å velge gode produkter som passer henne og hennes behov, noe som er viktig for henne når hun er ute på isen, forteller Lena Lyseggen Brenden, Direct Marketing Coordinator i Coloplast.

– For oss er det fint å kunne nå ut til mange, og vise at det finnes gode løsninger. Vi tror at det å la Lena fortelle sin historie kan være en fin måte å nå ut på. Mange kan se nye muligheter når de får høre om andres erfaringer. Det å lage en film som denne, skaper oppmerksomhet rundt temaet på en fin måte, avslutter hun.  


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.