ANTI har jobbet med A-Z i nesten ett år nå, og satsningen ble for fullt rullet ut i butikk rett før jul. Jens Bonesmo, CEO i Varner Ibrahimovic kan melde at dette ble det mestselgende produktet i Desember i Varner-gruppen.
– Med en distribusjon i over 1500 butikker i Skandinavia, Østerrike og Tyskland, er kjennskapen til merkevaren etablert. Salget har gått over forventing og produktene ble nærmest revet vekk. Dette har vært en av våre aller største satsninger og så langt er det blitt en suksess, forteller Bonesmo.
ANTI har sammen med A-Z jobbet ut konseptet «Show Your Inner Gold», som er etablert som grunnkonsept i designet på 116 forskjellige pakningsdesign som er å finne i butikk.
– Med A-Z har vi fått en unik mulighet til å sitte tett på kunden slik at vi får innblikk i hva som skal til for å lykkes i et marked som preges av stor konkurranse med mange aktører, sier kundeansvarlig Kjetil Wold.
– Alt som blir produsert går innom Zlatan, som gjennom sitt eierskap er en delaktig part i det som skal ut til markedet. At Zlatan som etablert merkevare går god for det som produseres, er uten tvil en viktig del av suksessen. Dette, sammen med gode designere og Varner-gruppens kunnskap om markedet, har vært viktige nøkler for å lykkes.
Involverte byråer
ANTI