Zlatan i gatan

Etter å ha jobbet med Zlatan og Varner-merkevaren A-Z i nesten ett år, er kjennskapen til merkevaren etablert, med et salg over all forventning.

87962 e769f original
Foto: Eric Broms
87950 7f475 original
87951 9cf19 original
87952 ced49 original
87953 70427 original
87954 b0169 original
87955 74523 original
87956 54cbb original
87957 c7f11 original
87958 d4e99 original
87959 3ab8d original
87960 973f6 original
87961 5b91c original
Alle produktfoto: Catharina Caprino

ANTI har jobbet med A-Z i nesten ett år nå, og satsningen ble for fullt rullet ut i butikk rett før jul. Jens Bonesmo, CEO i Varner Ibrahimovic kan melde at dette ble det mestselgende produktet i Desember i Varner-gruppen.

– Med en distribusjon i over 1500 butikker i Skandinavia, Østerrike og Tyskland, er kjennskapen til merkevaren etablert. Salget har gått over forventing og produktene ble nærmest revet vekk. Dette har vært en av våre aller største satsninger og så langt er det blitt en suksess, forteller Bonesmo.

ANTI har sammen med A-Z jobbet ut konseptet «Show Your Inner Gold», som er etablert som grunnkonsept i designet på 116 forskjellige pakningsdesign som er å finne i butikk.

– Med A-Z har vi fått en unik mulighet til å sitte tett på kunden slik at vi får innblikk i hva som skal til for å lykkes i et marked som preges av stor konkurranse med mange aktører, sier kundeansvarlig Kjetil Wold.

– Alt som blir produsert går innom Zlatan, som gjennom sitt eierskap er en delaktig part i det som skal ut til markedet. At Zlatan som etablert merkevare går god for det som produseres, er uten tvil en viktig del av suksessen. Dette, sammen med gode designere og Varner-gruppens kunnskap om markedet, har vært viktige nøkler for å lykkes.

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI