Kategorier i Gullblyanten 2013

Dette er kategoriene som gjelder for Gullblyanten 2013.


1.      MOBIL. Alle former for mobilkampanjer, mobilsider for håndholdte enheter, app´er og sms/mms kampanjer.

2.      SOSIALE MEDIER.

3.      NETTANNONSER. Består av nettannonsering så vel som søkekampanjer (betalt annonsering på nett)

4.      NETTSIDER.  Nettsider og kampanjesider

5.      PRINT. Alt av printannonsering, inkl. plakater og posters.

6.      FILM. Alt av levende bilder uavhengig av mediekanal.

7.      RADIO/AUDIO. Uavhngig mediekanal, inkluderer eks.vis podcast, spotify, wimp.

8.      UTENDØRS/OMGIVELSER. Alt av eksisterende digitale og fysiske flater utendørs, f.eks kollektiv ut-/innside, stands, skilt- og informasjonssystemer, installasjons-, retail- og utstillingsdesign.

9.      STUNT/EVENT. Både fysiske og digitale.

10.   DIREKTE. Dekker kampanjer rettet mot en definert målgruppe, uavhengig om det er digitalt, post eller fysiske elementer.

11.   DESIGN. 

         a) Identitet

         b) Pakning

         c) Web/animasjon

         d) Print/skilt/omgivelse

12.   OJ, DEN SÅ JEG IKKE KOMME.. Kategori for nye innovative løsninger som ikke har en naturlig plass i noen av de andre kategoriene.

13.  INTEGRERT. Uttak av konsept/idé i minst 2 av kategoriene ovenfor. Bedømmes etter samlet utførelse og hvordan de virker sammen.

14.   HÅNDVERK. All kommunikasjon som utviser et spesielt godt håndverk, i form av f.eks god tekst, art direction eller design og en produksjon som evner å løfte ideen.

15.   ELEVARBEID

         a) Reklame

         b) Design

 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.