Nedtelling til Gullblyanten: Haakon Dahl

Mangeårig byråleder og partner i Kitchen, Haakon Dahl forteller om et knippe favoritter fra året som har gått.

«Jeg skal gi deg Gullblyant, jeg.» Selfie: Haakon Dahl.

Haakon Dahl har vært helt sjef i snart en mannsalder. Han rakk å være konsulent i D’Arcy i en periode, men siden har han ledet byråer som Publicis, Leo Førsteledd og Kitchen. Men også hva gjelder verv har han sittet på toppen: Som formann i Reklamebyråforeningen, styreleder i Kreativt Forum og som Gullblyantgeneral i 2004. Sist, men ikke minst: Han har han vært med i en episode av Hotel Cæsar. Hvor sjef er ikke det?

– Som mange andre har vært inne på er det vanskelig å plukke ut Gullblyanten-vinnerne, det er akkurat derfor det er så fordømt nervepirrende å være på Gullblyanten. Jeg er nok blant de som har høyest puls på dette arrangementet, men det handler selvfølgelig ikke bare om å vinne. Det er lett å glemme i kampens hete. Det handler om å bli inspirert til å gå hjem å lage enda bedre reklame (i mangel av et bedre ord). Derfor er det befriende å få lov til å snakke opp andres jobber uten annet motiv enn at det har inspirert meg og mange andre i  Kitchen.

– Statoils pølse-jobb fra SMFB tror jeg kan vinne i den nye kategorien Promo. Her er det snakk om god målgruppeforståelse, og den skapte svært mye buzz i sosiale medier.


– TRYs jobb for DNB, «Ung igjen» tror jeg kan vinne i sosiale medier. De klarer å lage en underholdene web-tv-serie som samtidig utnytter andre plattformer og engasjerer seerne.


– Jeg liker også godt TRYs studentkampanje for BI. Jeg har sansen for hvordan man satser alt på å snakke til én student og hvor langt de har gått.

 

Gullblyanten 2015 arrangeres 4. mars på Plaza i Oslo. Les mer om frister og innlevering her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.