Nedtelling til Gullblyanten: Lisa og Marcus

Par i hjerter og reklame: Lisa Skaar Næss og Marcus Lien Gundersen fra Chili i Harstad har sett på jobbene som fikk dem til å flire og kjenne lukten av gull.

Marcus Lien Gundersen og Lisa Skaar Næss ble i 2016 hentet fra to byråer Oslo og Drammen til Chili i nord. 

Paret har jobbet mye kreativt sammen både i studier og i byråsammenheng, med Marcus som designer og Lisa som tekstforfatter. 





– Det at lufta går ut av et menneske er noe vi lett kan forestille oss i det dagligdagse. Når dette elegant kommuniseres gjennom en særdeles hyperbol dramatisering resulterer det i herlig humring. En særdeles enkel, men effektfull idé rundt språklige metaforer og hverdagsproblemer, som fortjener både heder og flere dramatiseringer, sier Marcus.

 

– Første gang jeg så denne var jeg litt usikker på om det var en reklame for klassiske shutterstock-bilder, eller en dårlig dubbet versjon av noe åndsfraværende på TV Shop. Da jeg forsto at dette rett og slett var reklame – innholdsmarkedsføring slik det skal gjøres – måtte jeg smile, le og tørke ei litta’ lattertåre. Dette er noe alle kan kjenne seg igjen i, med mindre man er et ekkelt A-menneske, men hvem er vel det?, sier Lisa og legger til:

– Dette er et prakteksempel på en kampanje som fungerer i det mediet det er satt til å fungere i, og det gjør det helt briljant.

Apropos: Lisa har en B-pin på jakka si, selv om den måtte spesialbestilles grunnet overnordlig plassering av bopel i landet, sett fra den putrende Oslo-gryta.

 


– Ettersom Lofoten er rett borti høgget kan vi trygt bekrefte det som TRY allerede har stadfestet med denne kampanjen: Det er forskjell på fisk og fesk (les: FÆSK). Merkevaren Lofoten har gjennom denne kampanjen på mesterlig vis greid å fortelle folk dette uten at noen snorker i  timen. Dette er en kampanje vi ler like hjertelig av hver gang, sier Lisa og Marcus.

***

Gullblyanten 2017 foregår 2. mars 2018 på Radisson Blu Plaza i Oslo sentrum.

Øvrige datoer/frister: 

  • Juryering: 8. og 9. februar
  • Påmeldingsfrist: 15. februar 2018


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.