En reklamenostalgisk favoritt

Anorak gjorde det enkelt for dem ved å samle masse reklameklassikere i én film, mener TRY-kreatørene Marius Aasen og Susanne Hovda, som denne uka presenterer sine favoritter i Kudos.

TRY-kreatørene Marius Aasen og Susanne Hovda.

Marius Aasen og Susanne Hovda har jobbet sammen siden andreklasse på Westerdals, og har vært innom DDB og Superblaise, før de havnet i TRY, hvor de jobber i dag. 

– Takk til redaksjonen som sendte oss stafettpinnen! Klart det hadde vært hyggelig om noen bransjekollegaer sendte den vår vei, men vi skjønner at vi må begynne å steppe opp minglegamet på Sniklesing fremover.

Fortell om en norskprodusert jobb dere er glad i. 

– Her gjør jo Anorak det enkelt for oss, ettersom de har samlet klassikerne i én film. Vi blir nostalgiske, selv om vi muligens gikk i bleie da noen av disse kom ut. En imponerende og velprodusert jobb, som viser at gjenbruk ikke trenger å være kjedelig. (Se filmen i mediespilleren)

– Deretter vil vi være så freidige at vi skryter av et arbeid som er gjort i eget byrå, men det må vi nesten, for denne jobben er vi veldig glad i. Den er laget av den nye konstellasjonen Sebastian Rasch og Mads Krogh. Gratulerer med Sølvfisk! 

 

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du/dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Her er to arbeid som inspirerer oss, begge litt fjollete. Den første er «Brother Jansson». En snål og fin jobb som vi lot oss sjarmere av da vi gikk på Westerdals. 

– Til slutt kommer en favoritt fra Cannes i fjor. En rørende film om en japansk mann som bestemmer seg for å bli en ildflue. 


Hvem vil du/dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Vi vil gjerne sende den videre til Linus Hjellström i SMFB, som tok vare på oss da vi var i minipraksis i Saatchi i 2013. En veldig fin fyr som lager fine ting.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.