Holder det ekte

Kreatørene Sebastian Rajendram og Fredrik Juul i JCP mener at ærlige mennesker er herlige mennesker. Det samme gjelder for merkevarer også, og her deler de jobber som de mener holder det ekte.

I JCP: Kreatørene Fredrik og Sebastian.

Fredrik Juul og Sebastian Rajendram fant sammen på en tvilsom bar i Berlin. På Westerdals vant de noen Gullkalver, hadde praksis i Trigger og nå har de tilbrakt det siste året som kreatører i JCP (for de som må ha det på gamlemåten: Fredrik er AD og Sebastian er tekst).

– Takk til Agnes og Andrea for stafettpinnen, og kudos for ærligheten, dere er til å spise opp!

– Ærlige mennesker er herlige mennesker, og i vår bok gjelder det samme for merkevarer. Det fungerer å kommunisere som nettopp den man er. Selv er vi ikke de hippeste hopperne på Løkka, men vi prøver å holde det ekte. Derfor liker vi å jobbe med caser som bygger på ekte opplevelser og møter med målgruppen. Ærlig talt, (opp)spinn-metoden er utdatert. Så, i disse fake news-tider vil vi løfte frem noen jobber vi mener har holdt det ekte: 

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere liker.   

– Første jobb som holder det ekte gikk akkurat rett i strupen på det mørkeste hakket i primstaven. Så enkelt kan det være å ta et standpunkt mot overforbruk og samtidig være tro mot seg selv. Kjære SMFB, vi er nok ikke klare for å bytte ut Sølvguttene med syngende biler, men til jul ønsker vi oss at dere også tar knekken på Single’s Day. 


Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv   

– Redde-verden-casene har ofte litt stor avstand til hva «heltene» bak egentlig driver med, men igjen, vi er jo snille gutter, så det er klart at vi har en redde-verden-jobb nært hjertet. Denne jobben holder det ærlig og ekte; en utbygger som bygger noe meningsfullt ved å gjøre som de pleier, å bygge ut. Også er effekten permanent. Great success! 

  • «The Unusual Football Field» for AP Thailand, av CJ Worx


– Ja, vi er mette på produktprat, men noen ganger serveres det på en smakelig måte. Det å bygge troverdighet til et produkt som skal være autentisk, er neimen ikke lett. Spesielt ikke når produktet gir «autensitet» en dårlig ettersmak. Derfor digger vi denne jobben som virkelig holdt det ekte. Bare si det som det er!  

  • «Pasta Not Approved by Italians» for Nissin Foods, av Dentsu  

– Til slutt vil vi gi kudos til en jobb som gjør et kunststykke av å være helt ærlig. Ekte mennesker. Ekte reaksjoner. Ekte bra case. 

  • «The Last DaVinci» for Christie’s, av Droga5 

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Vi sender pinnen videre til Chris Allan Simonsen i Trigger. Han er en herlig type som holder det ekte, og vi mener alle burde ha en like innsiktsfull person som ham med på laget.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.