Cannes: Bronse til «Klondyke»

Norske byråer hadde ni filmer i reklamefilmfinalen i Cannes Lions. Lotto-filmen «Klondyke» fra Try reklamebyrå vant en bronse, og var med det eneste byrå fra Norge som ble premiert.

Mange tippet «Big Bus» for Oslo Sporveier (Kitchen) eller «Turnaround» for Tine Yoghurt (Try) som de to filmene med størst vinnersjanser av de ni finalisetene som gikk viderer i konkurransen torsdag. Men det var altså Lotto-filmen «Klondyke» som var den ene filmen som var i juryens favør til medaljeplass.

Den samme filmen vant nylig bronse i New York Festivals.

Filmen er laget av AD'ene Karin Lund og Einar Fjøsne, tekstforfatter Øystein Halvorsen, konsulent Morten Polmar og prosjektleder Cathrine Wennersten. Regi: Harald Zwart. Produksjon: Motion Blur.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.